iklan baris

IMAM MAHDI PART 1 : SINAR PENYELAMAT UMAT ISLAM DIAKHIR ZAMAN?


Salam inspirasi, dalam entri kali ini, saya ingin berkongsi dengan anda  1 topik yang hangat kita dibincangkan. IMAM MAHDI PENYELAMAT AKHIR ZAMAN UMAT ISLAM ? Siapakah sebenarnya pemuda keturunan Bani Tamim ini , bagi yang beragama Islam ramai telah mengetahui dan sering mendengar nama Pemuda ini( IMAM MAHDI) yang akan muncul diakhir zaman dan akan menyelamatkan umat islam yang telah pun diambang kehancuran dan penuh dengan kesesatan. Namun persoalannya siapakah sebenarnya IMAM MAHDI seperti disabdakan oleh Nabi Muhammad s.a.w. dalam hadis sahih yang diriyiwatkan?

PERSONALITI Imam Mahadi
Secara logis akan berlaku penyamaran sebagai pelindung dan ini akan berterusan sehingga masanya yang sesuai. Ia akan selamat dari bencana manusia. Oleh itu sesiapa sahaja yang mengaku dan mendakwa dia "Imam Mahadi" adalah seorang pendusta dan pembohong. Tiada siapa akan mengenalinya walaupun kita telah bertemu atau bergaul dengannya setiap hari. Orang Islam juga akan terkeliru, apa lagi mereka yang bukan Islam. Sila renung kembali kisah Uwais al-Qarni ra yang hanya dikenali oleh Rasulullah sahaja, para sahabat pun tidak mengenalinya sehingga diberitahu.

KHALIFAH (King)

Imam Mahadi adalah seorang pemerintah (raja) yang memerintah "umat ini" selama 7 tahun. Jelas bahawa beliau bukan orang kebanyakan kerana sifatnya seperti sifat Rasulullah, bukan juga dari kalangan seorang raja yang sedia ada kerana sifatnya dan keteguhannya kepada tauhid dan adil. Adakah wujud pemerintah yang ada sekarang ini zuhud, warak dan adil? Jadi timbul pula pertanyaan baru, bagaimana caranya Imam Mahadi mendapat sokongan untuk menjadi pemerintah kerana dimana-mana tempat di dunia ini sudah ada pemerintah tersendiri (yang dilantik melalui demokrasi). Jawapan yang boleh kita agak ialah beliau hanya memerintah selepas Dajjal dihapuskan dan pusat pemerintahannya di Pelestin (Baitul Maqdis). Dari sinilah bermulanya era baru yang penuh keadilan dan kesaksamaan seperti yang disebut di dalam Hadis Rasulullah SAW.
Persoalan lain pula timbul, adakah dia sudah menjadi RAJA atau khalifah Daulah Timur sebelum memerintah di Baitul Maqdis itu ? Ada bukti bahawa beliau adalah "raja" dari timur (King of the East) yang menyerang tentera Dajjal. Didalam kitab2 agama terdahulu termasuklah Bible menceritakan pasukan dari Timur ini akan tiba sebaik sahaja sungai Furat kering. King of the East inilah yang bergabung dengan tentera Kristian dan membawa kemenangan menentang tentera Anti Christ (Dajjal). Negara manakah Daulah Timur tersebut? Ada hadis yang menyebut dari " Khorasan". Di manakah terletaknya Khorasan ini? Pada masa ini Khorasan ialah satu daerah di negara Iran. Kita lihat peta Khorasan lama dimana ia meliputi satu kawasan yang luas berbanding yang wujud pada hari ini.
KHORASAN (zaman keagungan Parsi)



Sajauh mana keyakinan anda setakat ini?

TIGA KELOMPOK MANUSIA SEDANG MENANTI ORANG YANG AKAN MENJADI "PENYELAMAT". TOPIK INI MENJADI TAJUK PERBINCANGAN HANGAT OLEH SETIAP PENGANUT ISLAM, KRISTIAN DAN YAHUDI.


Masing-masing mendakwa merekalah di pihak yang benar.

Yang pasti Al Mahdi pasti akan muncul, beliau bukanlah manusia sembarangan tetapi manusia terpilih dikalangan penghuni dunia akhir masa. Kehebatannya pastilah sehebat hulubalang agung Saidina Ali ra dan pekertinya selunak Baginda Rasulullah SAW. Untuk makluman semua, pihak illuminati zionis menganggap dan memanggil Imam Mahdi ini sebagai Muhammad (kedua). Orang yang mengikut sunnah Nabi dan benar-benar bertaqwa dianggap sahabat Muhammad. Apakah ada maksud dari ungkapan tersebut?


TIDAK AKAN DIKETAHUI sehinggalah bai'ah (perlantikan) di makam Ibrahim - penjuru Kaabah.


kredit to : http://akhzaman.blogspot.com/,

rujukan internet : forum halaqah.net, forum i luv islam mengenai Imam Mahdi,

rujukan bahan bacaan : 2015 Imam Mahdi Akan Datang


Klik disebelah untuk membaca ==> Tanda-tanda Kemunculan Imam Mahdi

7 ulasan:

  1. Terima kasih untuk hal-hal yang baik

    BalasPadam
  2. Hai, Saya menemukan blog Anda melalui bantuan pencarian Google pertama serangan jantung dan posting Anda terlihat sangat menarik bagi saya .

    BalasPadam
  3. Saya berpendapat bahawa pendapat anda adalah baik dan tiada keterlaluan

    BalasPadam
  4. new knowledgebase from your entry :)
    subhanallah ,, akhir zaman akan datang dan muslim terselamatkan oleh orang sebijak rasulullah SAW

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai