Hukuman Mati Keatas Perogol di Yemen


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca blog ini.. Untuk entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda gambar hukuman mati  yang dilaksanakan ke atas seorang perogol kanak-kanak gambar ini saya perolehi di sebuah forum. kalau anda search di youtube , video hukuman mati ini anda boleh tonton sendiri. Hukuman ini dikatakan telah dilaksanakan di Yemen . hukuman rogol di malaysia hanyalah dikenankan penjara dan sebatan , tetapi di Yaman hukuman bagi rogol adalah tembak kepala sampai mati.

 Kelihatan perogol telah  dibawa ke tempat hukuman iaitu sebuah tempat terbuka dimana ramai yang menyaksikan pesalah tersebut dikenakan hukuman tembak sehingga mati.Berikut adalah gambar-gambar  pesalah rogol ini ketika diambang kematian sebelum sewaktu dan selepas hukuman tembak samapi mati di kepala di laksanakan.. .















Hukuman syariah yang mereka laksanakan memang tidak ada kompromis.  Persoalan adakah hukuman seperti ini boleh dipertimbangkan dilaksanakan di negara kita berbanding hukuman yang telah Allah tetapkan dalam Al-Quran seperti rejam sampai mati.Namun yang pasti hukuman tembak kepala dari jarak dekat yang dijalankan di Yemen sesuatu yang nampaknya seolah-seolah seperti kejam , namun pandangan peribadi saya , hukuman seperti diatas yang dilaksanakan di hadapan awam  pasti akan memberi iktibar dan rasa takut kepada penduduk agar sentiasa beringat tidak melakukan kesalahan jenayah .   

 kalau hukuman seperti ni setimpal dengan kesalahan dilaksanakan kat Malaysia lagi-lagi depan khalayak ramai. seperti kes-kes jenayah seperti bunuh, rogol, liwat , samun dan sebagainya mahu Malaysia  ni aman   tiada langsung kes jenayah. .


sumber gambar : kaukus.us

8 ulasan:

  1. hurmm mmg nampak kejam and bersahaja...
    tapi terpulan la fikiran masing2 nak interpretasi

    BalasPadam
  2. undang2 Islam itu dah cukup sempurna kalau buat kajian dr segi sains baru la kite nmpk ni tgk dr aspek luaran jer...

    *minx2 la pemimpin kite ni terbuka hati nk pakai hukum hudud, qias dll

    latest entry Sesi TERJAH MENERJAH Blogger & Bila Perempuan KENCING BERDIRI

    BalasPadam
  3. @kaizen
    orang pertama sape yang kene hudud dulu?/ semestinya wife pm yang tak pakai tudung tu...muaheheh

    BalasPadam
  4. habis isteri agong tu mcm mana?bertudung ker?
    sedangkan mereka adalah ketua agama di malaysia...x nak hudud dorg sekali ke?hahaha

    BalasPadam
  5. patot anuwar digantung sampai mati kerana meliwat baru penyokong LGBT x berani bersuara..sokong hudud

    BalasPadam
  6. @Tanpa Namaklu ikut hudud anuwar patut digantung sampai mati kerana meliwat kikikiki

    BalasPadam
  7. giler la, mcm ni baru la org takut nak buat jahat, ingat Allah selalu

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai