iklan baris

Perhimpunan Bersih 3.0 28 April 2012



Perhimpunan Bersih 3.0 bakal diadakan pada 28 April 2012 bertempat di Dataran Merdeka jam 2 petang.

Berdasarkan laporan MalaysiaInsider, mengatakan yang Perhimpunan Bersih 3.0 Malaysia kali ini memfokuskan reformasi yang lebih besar. Antara sebab mereka mahu mengadakan satu lagi versi perhimpunan Bersih ini adalah disebabkan :



- Jawatankuasa Pilihan Khas Berhubung Penambahbaikan Proses Pilihan Raya (PSC) masih lagi dilihat gagal untuk menyelesaikan 8 tuntutan yang dibuat semasa perhimpunan Bersih 2.0

- Lebih banyak penipuan dan bentuk manipulasi telah diperolehi
- Tidak yakin Pilihanraya Umum ke 13 akan adatang dapat dilakukan dengan telus dan adil
- SPR masih lagi gagal melibatkan isu asas iaitu membersihkan daftar pemilih
- PSC masih lagi belum dilihat benar-benar mengusul satu kaedah yang baik bagi menyelasaikan masalah warga Malaysia yang berada di luar negara untuk mengundi



Mari kita nantikan apakah reformasi yang akan dilakukan dalam gerakkan Perhimpunan Bersih 3.0 ini.


Dan malam tadi saya sendiri telah pergi ke Markas PAS Taman Melewar Gombak , rumah saya pun tidak berapa jauh dari taman Melewar . agak lewat saya update entri ini .. sebab dalam pukul 3.30 pagi baru saya pulang dan terus tidur .. Semalam antara pemimpin  PAS besar yang memberi ceramah malam tadi termasuklah Timbalan Presiden PAS Mat Sabu dan  Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir turut hadir.

Antara fokus ceramah sudah pastilah mengajak semua hadirin yang hadir pada malam tadi agar turun mmberi sokongan ke perhimpunan BERSIH , dan Tan Sri Sheikh Fadzir telah mendedahkan banyak penyelewengan yang dilakukan pemimpin UMNO . dan semalam diumumkan juga  nama artis yang menyertai PAS diantaranya penyanyi Aishah , dan dinyatakan Bok Lokman telah berjaya menarik 10 orang artis popular lagi menyertai PAS ..


Dan apa yang saya ketahui  kelompok besar penyokong BERSIH ini  akan mula berhimpun di hadapan stesen Minyak Shell  di Greenwood dan akan berkonvoi ke Dataran Merdeka bermula dalam pukul 12 tengah hari . dan beberapa sumber lain yang saya ketahui . seorang abang yang juga ketua pemuda KEADILAN bahagian  Gombak Setia . bagitau saya malam tadi pun dalam pukul 12 malam tadi pun sudah lebih 5000-7000 orang telah berkumpul di Dataran Merdeka dan jumlah ini semakin bertambah . dan dalam pukul 2.30 pagi tadi  ketika saya minum di restoran Thaqwa tidak berapa jauh di markas PAS . ada dalam 10 orang mahasiswa dari promahasiswa UITM , memang saya yakin akan turun ke perhimpunan BERSIH ini


dan satu yang saya agak pelik . sebelum ini , pada perhimpunan BERSIH yang lalu polis melakukan sekatan jalan raya di semua highway utama yang menuju ke Pusat Bandar Raya dan juga sekatan di laluan pusat bandar raya . tetapi kali ini tiada sekatan jalan raya di lakukan di highway . dan sudah pasti bilangan penyokong BERSIH 3  yang datang dari luar Kuala Lumpur akan lebih ramai dari  BERSIH yang terdahulu .dan apa sebenarnya strategi Kerajaan saya pun kurang pasti . dan seorang pakcik yang saya kenali rapat beliau bagitau saya pada malam tadi lebih 20 buah bas  penyokong BERSIH dari Sitiawan , Ipoh  , Taiping , dalam perjalanan menuju ke perhimpunan ini .

Gelombang kuning  kali ini saya pasti lebih hebat dari sebelumnya .. dan mari kita lihat bagaimana kesudahannnya .

.

1 ulasan:

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai