iklan baris

Gambar Mayat Penceroboh Lahad Datu Didedah


Salam buat semua pembaca  ,seperti semua rakyat Malaysia sedia maklum pada 24 Februari 2013, sebanyak 100 orang tentera Kesultanan Sulu dari selatan Filipina telah menyeludup masuk ke Lahad Datu, Sabah atas alasan mengambil balik tanah mereka. Pihak Malaysia mempertahankan tanah itu yang dikatakan sah milik Sabah.

 Rundingan ini telah berkembang menjadi pertembungan senjata sehingga 6 tentera Malaysia terkorban. Kini dengan serangan baru di Kampung Tanduo, konflik antara penceroboh Sulu dan Malaysia terus berkembang, mengancam keamanan Raykat Sabah.





Gambar-gambar mayat dan operasi berterusan yang dikendalikan di tempat kejadian dipaparkan oleh Menteri Pertahanan pada Rabu. Menterinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pasukan bersenjata negara berjaya merampas senjata-senjata semasa operasi tersebut.

“Ini membuktikan, mayat yang kami peroleh dikumpulkan dan kami dalam proses untuk mengumpulkan lebih banyak mayat,” katanya pada sidang media secara langsung di TV3 di Felda Sahabat .
Ahmad Zahid turut mengesahkan bahawa 13 mayat dijumpai semasa operasi itu.

Sementara itu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, tiada anggota keselamatan Malaysia yang cedera dalam operasi berkenaan.

“Kami menjalankan bedah siasat sepenuhnya terhadap mayat bagi mengenal pasti bagaimana mereka mati,” katanya.

Kedua-dua menteri itu turut menunjukkan gambar-gambar senjata yang dirampas di tempat kejadian dan mayat seorang lelaki bersenjata yang ditembak dan mati pada pukul 6.45 pagi.


 * Sumber mStar Online


p/s : Kerajaan akhirnya mendedahkan gambar tersebut ekoran aduan wartawan yang sukar mendapat akses selepas pasukan keselamatan memasuki kampung tersebut untuk memburu penceroboh bersenjata Filipina selepas jet pejuang mengebom kawasan itu semalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai