Gambar Pembunuhan Osama | Bukti Gambar Osama Palsu

Gambar Pembunuhan Osama  |  Bukti Gambar Osama Palsu

Salam sejahtera dan salam pembuka kata, Sebelum ini saya telah update entri mengenai video pengumuman oleh Barrack Obama yang mengesahkan Osama bin Laden mati dibunuh. Kini  gambar kematian Osama Laden pula telah tersebar luas di internet. Namun persoalannya sejauhmanakah kesahihanya?  gambar yang dipercayai adalah gambar mayat Osama Bin Laden seperti yang tersebar di internet  sebenarnya adalah palsu dan bukan gambar asli .Dibawah ini saya tunjukkan bukti dan perbandingannya. 2 bukti akan mengukuhkan hujah bahawa gambar kematian Osama yang tersebar adalah palsu ( fake). Gambar-gambar ini saya perolehi dari sebuah website antarabangsa dan forum.


 dibawah ini adalah gambar kematian Osama yang dikeluarkan oleh stesen TV tempatan Pakistan dan tersebar meluas di internet. dan ramai yang telah melihatnya saya pasti. yang belum lihat sila. lihat dibawah ini




gambar dibawah ini pula adalah gambar Osama yang diambil 15 tahun lepas iaitu pada 1996






dibawah ini pula adalah gambar Osama yang sama seperti diatas tetapi telah diflipkan ke arah kiri


dan hasilnya lihat dengan teliti gambar asli Osama dan gambar yang dikatakan gambar Osama  Laden mati  dibunuh tentera Amerika dibawah ini dari sudut postur kedudukannya. 






anda nampak tak? dari sudut postur gambar Osama setelah diflipkan ini  sama dengan postur gambar mayat Osama disebelah kanan. Perhatikan kedudukan kepala,  pandangan mata, gigi sama , cuma gambar disebelah kanan itu telah diedit dan diimpose dengan meletakkan latarnya , dan dihiasi dengan tompokan darah  serta wajahnya telah digelapkan sedikit. Anda nampakkan.


mungkin anda tidak perasan lagi dibawah ini saya sertakan lagi bukti bagi mengukuhkan hujah bahawa gambar mayat Osama  sebenarnya telah diambil dari gambar mayat lelaki lain dan diedit,  cuba lihat gambar dibawah ini dengan penuh ketelitian anda.

  ada 3 keping gambar dan saya letakkan sebaris supaya anda dengan mudah boleh melihat  perbandingan yang akan saya lakukan bagi membuktikan gambar kematian Osama yang tersebar adalah palsu..


 


gambar kiri adalah gambar Osama seperti  gambar diatas, dibahagian tengah pula merupakan gambar asli mayat seorang pemuda yang terkorban yang pernah beredar di internet sejak 2 tahun yang lepas, gambar kanan adalah gambar yang tersebar di internet yang  dan  majoriti blog, website di Malaysia stick percaya bulat-bulat bahawa ianya gambar mayat Osama.

Cuba anda bandingkan dengan gambar mayat  Osama disebelah kanan sekali.dengan gambar mayat lelaki dibahgian tengah. cuba anda perhatikan dibahagian batang hidung antara gambar mayat lelaki ditengah dengan gambar mayat Osama Bin Laden. Anda perasan tak,. warna hidung Osama tidak kontra dengan bahgian tengah  antara kawasan kening . hidung didalam gambar mayat Osama jelas kelihatan agak gelap berbanding diatas kawasan tengah antara keningnya dan dahinya.


dan bagi mengukuhkan bukti bahawa gambar kematian Osama ini adalah palsu, cuba anda perhatikan giginya  ye giginya. cuba anda bandingkan dengan telitinya dibahagian gigi dan bibirnya  dengan gambar kiri sekali gambar Osama. cuba anda lihat senyuman, warna gigi adalah sama seperti saya terangkan pada 2 gambar diatas sebelumnya , dan dari segi riak wajah dan bibirnya pun sama. Cuba  lihat dibahagian kening, keningnya tidak sama.cuba perhatikan dengan jelas .bandingkan gambar Osama yang asli disebelah kiri dengan gambar mayat Osama disebelah kanan. nampak tak perbezaan yang sangat ketara dibahagian kening tersebut. perbezaan yang sangat ketara kan? dan cuba lihat pula kening mayat pemuda di tengah dengan mayat Osama disbelah kanan sama kan?

so jelas bahawa gambar mayat Osama Laden yang tersebar di internet ini sebenarnya adalah hasil dari teknik super impose 2 gambar. iaitu gambar asli Osama Bin Laden dan gambar asli mayat seorang pemuda. Hasilnya ramai blogger berkongsikan  gambar kematian Osama yang sebenarnya adalah palsu di blog-blog mereka, malahan  di website dan forum-forum di Malaysia saya perhatikan  telah menjatuhkan hujah dan mempercayai bulat-bulat dengan menyiarkan dan memaparkan gambar mayat Osama yang telah saya tunjukkan diawal post.dan apa yang saya boleh rumuskan, berdasarkan hujah, pandnagan peribadi saya dan penelitian saya berdasarkan gambar diatas, sememangnya gambar Osama Bin Laden dibunuh  yang tersebar di internet adalah palsu.


p/s :  dari awal lagi sememangnya saya agak ragu mengenai kesahihan  gambar kematian Osama. dan setelah saya membuat perbandingan melalui pengamatan gambar diatas dan seperti yang saya hujahkan jelas ianya adalah palsu semata-mata. dan jika anda bersetuju or sebaliknya dengan hujah saya  nyatakan dibahgian komen bawah  ini.

Sebelum saya akhiri post saya yang panjang lebar ini. satu soalan yang saya nak tinggalkan untuk kita fikirkan bersama, Apekah motif Amerika  sebnarnya yang menyiarkan video pengumuman  kematian Osama Laden? Jika benar Osama telah mati dibunuh dimana gambarnya yang asli? dan jika anda fikir bahawa Osama ini adalah satu watak yang diwujudkan sebagai 1 perancangan dan konspirasi jahat  Amerika dan sekutu-sekutu laknatullahnya anda silap. kerana insan bernama Osama bin Laden ini sememangnya wujud dan hidup  di muka bumi  Allah S.W.T . kerana saya sendiri pernah membaca kisahnya dan biografinya dan  Osama bin Laden ini merupakan watak penting dalam peperangan dengan Russia (dulu Soviet Union) bagi menghalang kemaraan Russia menjajah Afhganistan. 

entri akan datang  saya akan kongsikan dengan anda mengenai siapakah Osama bin Laden sebenarnya dan persoalan yang akan saya kaitkan dalam entri tersebut layakkah beliau diangkat sebagai pejuang yang perlu disanjungi seluruh umat Islam? kalau saya rajin saya akan taip entri pasal ni malam besok or  2 hari akan datang ke mungkin lambat sikit. lagi pun now tengah final exam . akhir kata assalamualaikum 


updated entri klik untuk baca ===> Siapa Osama Bin Laden | Latar Belakang Osama 

36 ulasan:

  1. macam2 orng amarika ni..!

    BalasPadam
  2. perghhhhh... penjelasan yang bagus.

    hanya masa yang menentukan kesahihannya..

    BalasPadam
  3. sebenarnya osama bin laden tak wujud pun...tiba2 je dpt berita dia mati dibunuh...sukar nak percaya kewujudan osama...siapa tahu ia hanya manipulasi drp bush dulu?utk menuding umat islam adalah pengganas...

    mmg sy pernah dengar watak osama tu hanya diwujudkan oleh bush utk mengaburi mata manusia....huhuhu

    BalasPadam
  4. Media..media..banyak2 istighfar aja deh,hohoho

    BalasPadam
  5. smart ni

    ..sebab tak percaya membabi buta..

    kebanyakan blogger terus up entry percaya bulat-bulat..

    BalasPadam
  6. detail pnjelasan.hebat...hmm,teknologi skrg sng nak fake gmbar...

    BalasPadam
  7. secara teori dan kajian yg ridz buat, mmg betol larh nmpk gmbr nie di super impose..xpaham dunia skrg nie..dunia..dunia..

    BalasPadam
  8. @~CiK TiNieY~

    cik Tiniey , Osama bin Laden sememangnya wujud dan bukannya manipulasi atau 1 watak yg sengaja dihidupkan sbg 1 konspirasi jahat bg mengalihkan pandangan dunia supaya melihat Islam itu sebagai agama keganasan.

    saya pernah membaca kisah dan biografi Osama, Beliau ini merupakan warganegara Arab Saudi sebelum beliau dilucutkan warganegaranya.

    Osama dan Amerika sebenarnya dulu mempunyai pertalian erat dengan Amerika, sama seperti Saddam Hussien dulu yang pernah mendapat sokongan dan menjadi sekutu kuat Amerika.sebelum Saddam Hussien juga dihapuskan oleh Amerika.

    Osama pernah mendapat latihan ketenteraan selama lebih 6 tahun telah diajar pelbagai teknik peperangan , teknik combat dan sbgnya lagi dari ejen risikan Amerika iaitu CIA.

    itu sedikit latar belakang Osama yg ramai tidak mengetahuinya, byk lagi kita semua akan terkejut bila membaca mengenai background Osama ini.

    BalasPadam
  9. Yeah..... perkara sebegini patut disebarkan......

    BalasPadam
  10. mantap bro..info mcm ni yg perlu kita semua baca...aku pun x berapa nk percaya benda ni..Ameriak kan sape x tau perangai die org

    BalasPadam
  11. wahhhhh, nice post!!
    xtawlah, semalam pun tgk berita yg gembar-gemburkan pasalal hal ni..

    tapi gambar tu nampak lah jugak fake

    BalasPadam
  12. info yang bagus dan mantap :D

    BalasPadam
  13. patot la nak di buang ke laut...sbp menang tak de pape yg nak di kebumikan....

    BalasPadam
  14. ish2...dorang ni selagi x dapat apa yang dorang nak...selagi tu la dorang wat mcm2 nk jatuhkan pejuang ni...walupon mereka melakukan secara keganasan...

    BalasPadam
  15. Assalam...itulaa agak sukar mempercayai...ntah-ntah sengaja diadakan...biasalaa tuu, dah dekat pilihanraya...Jika benar2 dah meninggal kenapa mayat perlu di buang ke laut?...dieorg kn dah cari 10 thn...bawak laa balik US dulu, tayang2 skit...barulaa boleh percaya...US n NATO pembunuh antarabangsa...patut dibicarakan...tapi dah tau laa sapa yg akan slalu menang...sedih2

    Terbaru►100Penulis : Kalau saya seorang pengarah filem

    BalasPadam
  16. jangan percaya pada Amerika. ingat satu je, dibelakang Amerika, yahudi laknatullah dan sekutu-kutunya berdiri teguh dalam merencanakan agenda dan konspirasi nak menjatuhkan islam, Amerika is nothing, yang mencorakkan politik Amerika dibelakang nya yahudi laknatullah . semua ni tipu daya nak mengalihkan pandnagan msykt dunia supaya melihat yang mereka telah berjaya mengahpuskan musuh no 1 dunia dan berjaya mengembalikan keamanan dunia kononnya. walhal merekalah musuh yang patut dihapuskan dan bangsa mereka patut pupus terus dari muka bumi ni.

    kepada orang islam yang rasa bangga dengan penipuan dajjal ni, sedar2la ckit, tak perlu bangga pun . da byk sgt penipuan dorang buat termasuk lah konspirasi serangan WTC 11 September ni

    BalasPadam
  17. @~CiK TiNieY~ macamana boleh tak wujud.. ben laden & co. yg urus kebersihan al-haramain tu apa pulak ye :)

    BalasPadam
  18. thanks...
    memang meragukan foto tersebut semasa disiarkan dalam berita tv...??? semoga kebenaran terbukti..dan kita sentiasa berhati2 dengan semua berkaitan barat nih...dulu obama janji nak hapuskan keganasan di dunia, sekarang apa yg jadi..bagi saya presiden hitam atau putih sama je selagi dia dari barat...perangai tetap serupa...prasan bagus!

    Minta izin tuan untuk saya kongsikan maklumat ini. Terima kasih. ( Saya tunggu entri selanjutnya).

    BalasPadam
  19. Memang pada mulanye saye sangke gambar tu betul, namun setelah saye meneliti anak ridz punye ulasan, padanan gambar2 barulah saye perasan bahawa benar gambar itu memang meragukan. Sekilas fikir, saye amat risau kerana peristiwa ini akan menjadikan alasan dan seterusnye membakar semangat orang2 Islam seluruh dunia. Ramai tahu Osama ini memang betul ade dan Amerika pun memang maklum perkara ini. Ini adelah salah satu cara dimane Amerika hendak menggamit orang2 Islam untuk terus dan terus melatah dan melakukan keganasan demi keganasan dan tidak mustahil Armagedon 2012 adelah perang besar-besaran antara Amerika+sekutu dan Negara2 Islam. Lihat apa ulasan pemimpin2 dunia kepada peristiwa ini termasuklah pemimpin kite. Suka betul dia. Nak alih pandanga lah katekan. Hei jijik betul.

    BalasPadam
  20. Minta kongsi entri ini yea. Terima kasih.

    BalasPadam
  21. @Tok Uban

    saya setuju dengan pandngan tok, kita tunggu dan lihat je apa kenytaan pemimpin kita. pengaruh Amerika sbnrnya da makin terhakis kat dunia. so dengan 1 kenyataan terdesak spt ni, dapat mengalihkan kembali perhatian dunia pada mereka.
    hmm,

    BalasPadam
  22. mcm2 la america nie...xabis2...dunia oh dunia

    BalasPadam
  23. ada logiknya juga pandangan ini...apa pun kita tungu dan lihat nanti....

    BalasPadam
  24. syabas..pnjelasan yg amat menarik & bagus

    BalasPadam
  25. ni lah dasar yahudi bangsat...memang akan benci orang Islam sampai bila2...

    BalasPadam
  26. hurm.. yahudi tak kan senang selagi matlamat mereka utk mengkucar kacirkan umat ISLAM tidak tercapai.. tak sabar tunggu kupasan selanjutnya ttg osama bin laden nih.. apa2 pun kita tunggu dan lihat..

    BalasPadam
  27. ehhh!! betul lar.. baru nampak gambar nie di edit!! selama ni tak perasan pun... thanks sebab kongsi info...


    pisssst : apa ek motif amerika buat cam tu?? emmm..

    BalasPadam
  28. jika benar apa yg saudara gambarkan..Alhamdulillah!!tp sy musykil kenapa mudah sangat cara A.S edit gambar osama.sedangkan teknologinya sgt canggih..terlalu simple jika benar bagai kata saudara...

    BalasPadam
  29. Alhamdulillah..jazakallahu khairaa

    BalasPadam
  30. Mudah2an Allah pelihara kita semua...

    **Jangan sokong filem Amerika. Siapa yang sokong dan tengok filem Amerika kat pawagam bermakna dia sokong Amerika jugak... Sedangkan pendapatan dari filem tu la yg paling banyak..

    Tak gitu RR...?

    BalasPadam
  31. slm semua....bagi saya osama adalah sekutu amerik.... amerika megunakan osama... bg merutuhkan semua negara islam.. itu la osama...

    BalasPadam
  32. cara kematian osama pn mmg agak mragukan..tmbhan pula mayat nye dibuang dilautan.. sukar utk sy pcaya org yg sgt dikehendaki US dbuang cam2 je..ape pn thanz utk in4 yg sgt byk nie..

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai