iklan baris

Apa Yang Best Dengan Status Keahlian "Glitterati" Nuffnang

 



Salam pembuka kata semua, untuk entri kali ni aku nak cerita ckit pasal nuffnang. Entri ni request daripada saudara Qarl. Apa yang boleh aku cakapkan Nuffnang dan blogger ni ibarat aur dengan tebing. mmg tidak dapat dipisahkan. Bila aku blogwalking aku pasti nampak iklan Nuffnang yang ditepekkan oleh para blogger di blog mereka.

Sedikit mengenai Nuffnang ni. Nuffnang ni  merupakan  1 syarikat pengiklanan di rantau Asia Paciffic yang wujud  sebagai platform bagi membolehkan para blogger menjana pendapatan melalui iklan-iklan nuffnang yang tersiar di blog.
Win-win situation la, korang ni sbg medium untuk promosikan iklan dari pihak nuffnang yang ditepekkan di blog korang, Bila ada visitor ke blog korang klik iklan nuff tu korang dapat earning.  Mcm mna Nuffnang dapat generate untung? Nuffnang dapat profit dari duit yang diberikan oleh advertiser2 yang berminat untuk promosikan iklan mereka menggunakan Nuffnang.

Orait, Apa yang aku nk share dengan korang semua adalah mengenai kelebihan menjadi ahli Gliteratti dalam nuffnang ni dan tips maintainkan status Gliteratti korang dari ditarik balik oleh nuuff.


Well dalam nuffnang ni ada 2 jenis keahlian. Ahli biasa dan ahli berstatus Gliteratti.
 memang banyak kelebihan jadi ahli gliteratti ni. korang baca kat bawah ni


Kelebihan Nuffnang Glitterati: "

Earning akan meningkat sebanyak 20%sehingga 50% berbanding nuffnang ahli biasa.

Payment rates CPC : minimum RM0.25 per klik berbanding RM0.15 sahaja
bagi ahli nuffnang biasa.

Payment Term : Bayaran akan dapat dalam masa 30 hari selepascash out berbanding 60 hari bagi ahli nuffnang biasa.

Peluang Pengiklanan : Lebih cerah berbanding ahli nuffnang biasa

Community Event : Diperuntukkan 70% kepada ahli Glitteri berbanding 30% sahaja kepada ahli nuffnang biasa.


Pemenang pertandingan : 70% hadiah eklusif berbanding 30% hadiah tidak
ekslusif kepada ahli biasa.

1 lagi tambahan dari aku, kalau korang berstatus gliteratti korang ada harapan sangat cerah untuk mendapat Buffered Earning, ( earning yang sgt masyuk) depends pada term2.  Korang takkan dapat B.E sampai bila2 kalau status korang ahli biasa. 



Ok mcm mana nak dapatkan status  Gliteratti ni n maintainkannyerr ?


Dalam term yang dinyatakan nuffnang. sebarang bentuk pengiklanan dari syarikat pesaing dari Asia Tenggara tidak dibenarkan oleh Nuffnang. contoh syarikat pesaing nuffnang ialah adverlerts , innity, dan mangga ads,

aku pernah memasang iklan adverlerts dengan mangga ads, di blog lawak brutal aku dan blog bisnes aku, dan iklan nuff aku tak pernah muncul dan aku tak pernah mendapat sebarang earning dr nuffnang untuk blog aku yang tu selepas aku pasang iklan lain.
so moralnya jangan cuba-cuba menduakan nuffnang.

dan aku jugak pernah memasang iklan kempen support dr youthsay di blog bahasa inggeris aku dan sejak aku letak kempen dr youthsay di blog aku tu , iklan nuffnang tak pernah muncul.

1 lagi tips untuk memastikan status gliteratti korang kekal, janganlah korang cuba-cuba klik iklan nuffnang yang keluar di blog korang sendiri. sebab setiap klik di iklan nuffnang tu akan direkodkan berdasarkan  ip address . so kalau korang klik sendiri pun xde guna sebab earning tu pun xdikira dan direkodkan nuff. dan status gliteratti korang mungkin akan ditarik balik nanti kalau korang teruskan tindakan klik iklan nuff di blog sendiri..


p/s : Apa yang aku nak ingatkan once bila status Gliteratti korang ditarikbalik oleh Nuffnang, harapan la korang nk dpt balik status tu. agak sukar berbanding permulaan korang dpt status tu. so jaga elok2.  jangan madukan nuffnang.. kihkihkih :) 

29 ulasan:

  1. Haha , aku sudah madukan nuffnang + innity . Tapi dua - dua aku dapat earning . Tu yang best .

    BalasPadam
  2. huhu..gitu kesah nye..kalau letak HB pun same ngn menduakn nuff ye? huhu

    BalasPadam
  3. ~hurm~
    bagus nih....
    (^,^)
    syukur dah 4kali dpt BE

    www.izzlatif.blogspot.com

    BalasPadam
  4. @Izz Latif perghh tahniah2 sy bru 1 je B.E dpt. sgan nk citer pasal B.E . huhuhuhu

    BalasPadam
  5. betullah apa yang yang awak beritahu..segala ciri-ciri yang disebutkan ada pada blog akak...akak dapat semuanya...status glitteri,iklan nuff, dan BE(baru dapat)...yang pasti akak kekal begitu (tidak bermadu)...

    BalasPadam
  6. so skunk nie aku kene daftar n jadi ahli glitter la

    BalasPadam
  7. orang kata glitterati tu sebagai geli2..ahaks..=p

    BalasPadam
  8. aku ingin menambah BE lagi hehe ,untung jadi ahli gliteratti



    p/s;header baru nampak smart sket :)

    http://jambancomel.blogspot.com/2011/02/ce-cite-ce-cite-terperangkap-dalam-lift.html

    BalasPadam
  9. @conbellydiobeterisme thanx jamban AF yg desgin header blog aku ni, sama2 la kita berusaha untuk cekau B.E :)

    BalasPadam
  10. betul tue...status glitter yg bgs :)

    BalasPadam
  11. erk..my hackers tu rakan kongsi aku dekat blog ohtakbest


    fb woot woot tu..aku la..www.iniwootwoot.com

    blog second www.ohtakbest.com

    my hackers is my partner dalam blog ohtakbest.com

    BalasPadam
  12. bru je mla wat so x dpat pe pun lgi la..
    hope2 ada rezki...
    add la sya sbgai follower ye...
    keep in touch always...

    BalasPadam
  13. huaaaa... xpernah lagi dpt BE.. T___T sob...sob..sob....

    tapi dah join Heartbeat..status geli2 nuffnang x jejas...n plg best $$

    BalasPadam
  14. info yg bagus, baru Eyra tahu. huhu. tapi camane nak tahu kita dapat BE? tak tahu eh. huuu

    BalasPadam
  15. huhuh baru nak try memadukan nuff

    BalasPadam
  16. aku rasa aku tak menduakan tp apsal nuffnang tarik status Gliteratti aku? waaaa

    BalasPadam
  17. as-salam..

    sy suka template dan header blog ini..saudara buat sendiri atau upah org?

    sy nyer status gilterati dr dulu tp BE x penah singgah..duit pon bnyk tu aje x nk gerak..nk beli cekedis pon x lepas huhu..tp lantoklah sy tulis blog pon bkn sbb nk duit sgt..lainlah blog bisnes sy..itu mmg blog cari duit haha (sy ada 2 blog)..

    sy tgh pikir nk buang nuffnang dan letak adverlerts..ok x?

    BalasPadam
  18. hi tuan rumah, mohon kebenaran i share kan link artikel ni kat blog i sbb i rs info yg u tulis ni sgt informative :) time kasih..

    BalasPadam
  19. Baru je dapat status glitterati..harap success pas ni...

    www.yolaboutique.blogspot.com

    BalasPadam
  20. status Norzi di tarik sebab letak advertlet ..hehehe tak paham rupanya tak boleh. So ada cadangaan tak macamana nak dapatkan semula status tu

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai