iklan baris

Koleksi Manisan Istimewa Ramadhan Di Seluruh Dunia

Manisan dan Ramadhan sememangnya tidak dapat dipisahkan.
Daripada Salman bin Amir Addabbi Assohaabi r.a. daripada Nabi s.a.w. bersabda: Jika seseorang kamu berbuka, hendaklah ia berbuka dengan buah kurma (manisan). 
Hikmah disunatkan kita berbuka dengan tamar ialah kerana kurma dipercayai mengandungi glukosa yang mampu memberikan tenaga segera kepada badan. Ia juga dipercayai kaya dengan protein, serat, gula, vitamin A & C serta zat mineral seperti besi, kalsium, sodium dan potassium. Kandungan protein di dalam sebiji kurma adalah kira-kira 1.8 hingga 2.0%, serat 2.0 hingga 4.0% manakala kandungan gulanya adalah 50 hingga 57%.

Setelah mengambil kurma, bolehlah kita mengambil Manisan yang lain sebagai penambah selera. But of course, not too much coz manisan mengandungi kandungan gula yang tinggi yang boleh memudaratkan jika diambil secara berlebihan.

Di sini kita ada pelbagai Koleksi Manisan Pembuka Selera di beberapa buah negara di dunia. An of course dia orang tak boleh challenge Malaysia. Enjoy semua..

Koleksi Manisan Pembuka Puasa
Kurma, bukan sekadar makanan berbuka puasa tetapi khasiatnya yang tinggi boleh dijadikan sebagai makanan untuk tenaga anda. Ia mengandungi sumber mineral penting, kaya dengan serat, kalium, magnesium dan mangan. Manisan ini lebih baik diamalkan daripada gula-gula atau coklat, bukan? Jom kita nikmatinya:  - See more at: http://www.okjom.com/deals/June-Sweet-Medjool-Dates-RM292#sthash.E4yU8Ymj.dpu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai