iklan baris

TIPS : 5 CARA BUAT DUIT FREE DENGAN BLOG


kalau sebut pasal blog now,  majoriti dr kita comfirm ada blog. budak darjah 5 pun ada blog. gler canggih btul, tekejut  masa blogwalking trjumpa blog budak drjah 5 hahaha. Sesetengah dari kita buat blog sekadar suka-suka, ada yg mngrut xtntu hala dlm blog.  then ada juga yang serius bisnes malah nak cari duit poket lebih (jenis  ni mmg bijak ). Bila cakap pasal buat duit dgn blog semua msti  ingat Nuffnang kn, tp sbnrnya byk lg cara anda boleh manipulasikan blog anda smaksimumnya utk buat duit.



  Kat sini saya nak share beberapa idea buat duit dengan blog yang selama ini telah ramai orang buat dan sy pun berjaya jgak la menghasilkan pendptan dgn blog. x lumayan sgt  tp alhmdlah boleh la. kat sini sy share  5 idea dan tips yg sy dapat hasil lngganan newslatter dr website rahsiaebiz.com :


1) anda boleh menulis review / pandangan mengenai product, services atau lain-lain opportunities mengikut keperluan pihak PayPerPost.Com yang mana mereka akan membayar setiap review atau posting yang telah buat di blog anda. Boleh juga jadi publisher bagi Click2sell , LinkWorth maupun social network yang muncul sebagai pesaing baru Facebook iaitu PeopleString Network yang akan memberi kita komisen dengan setiap referal. setiap refferal meants anda hnya perlu promote id anda dan jika ada orang register anda link id anda ada akan mendapat komisen  mudah kan??


2) Cara lain yang  dapat mendatangkan duit yg banyak melalui blog ialah dengan Google Adsense . Ramai di antara rakan-rakan kita di Malaysia mahupun seluruh dunia telah berjaya generate income dengan Adsense ini. Paling mudah untuk dapatkan akaun Google Adsense ini ialah create blog di www.blogger.com dan mempunyai niche yang tersendiri dalam bahasa Inggeris. Dengan setiap klik daripada pengunjung blog anda di banner adsense akan memberi pulangan yang menguntungkan. Yang pastinya anda kene jujur buat adsense ini, jgn terlalu 'pandai' buat click fraud kerana google lebih bijak tentang sistemnya berbanding anda. contoh sy sendri mmpunyai 1 blog bahasa inggeris iaitu lovely-asian-food khas utk adsense.  utk paparkan iklan adsense bukanlah mudah sebab anda perlukan sekurang2 nya 10 entri bahasa inggeris yang berkualiti sebelum anda boleh memohon kepada pihak google.  kalau anda copy paste comfirm prmohonan blog anda nak pasang iklan adsense akan direject oleh Google. 3 kali permohonan sy ditolak dan akhirnya bru diterima.tp lama  xupdate blog  iklan adsense pun mcm segan nk keluar.. so ssiapa fluent B.I and MUET band 4  keatas rugi korang xbuat blog bahasa Inggeris and pasang iklan adsense. korang just tarik traffik 1 dunia dan Pomm . bila 1 dunia visitor klik iklan adsense blog korang mmg masyuk la korang.  


3) Buat affiliate program bagi menjana income tambahan. cara ni paling mudah  anda cuma promosikan link produk/servis vendor yang telah mereka sediakan. Tentang soal proses pembelian, penghantaran dan lain-lain isu tak perlu risau kerana ia adalah kerja vendor/penyedia affiliate program. Kita cuma pastikan link affiliate itu dipromosi sehabis baik untuk mendapatkan komisyen yang ditawarkan. Contoh program affiliate yang menarik seperti  Jomjadi Bos, Panduan Pancutkan Isteri, Rahsia MasKahwin, Kesemua yg sy sebutkan merupakan affliate yg sy sertai. sbenarnya ada 10 affliate yg sy da sertai. dan semua mmberi pndptan pd sy. alhmdlah xbyk pun dlm RM30-RM70 dlm 1 affilliate tp cuba anda kalikan dengan 10 affliate x ke ccah dlm  RM300 income kasar. duit free je korang xnak ke? dan nk dpt sales korang kena mahir selok belok teknik marketing sebb yela kena bersaing dgn otai2 yg semmangnya power dlm teknik online marketing.


4) Jual iklan banner atau text link di blog anda. Sekiranya web anda mempunyai hits atau traffic tinggi bolehlah ambil peluang untuk menjual ruang iklan di tepi atau memana bahagian blog anda. Mungkin jual link atau iklan untuk disewa selama seminggu, bulanan mahupun tahunan. Bergantung kepada kapasiti traffik anda, lagi banyak hits lagi tinggilah harga banner iklan anda. Contoh paling mudah ialah sepertimana iklan di web utusan.com.my atau bharian.com.my yang sememangnya harga dia cukup tinggi berdasarkan hits traffik mncach ratus ribu setiap hari.   trffik blog ni belum ckup tnggi lg skdar 300 trffic shari, tu pun x mnntu.. so sy xbukak tapak iklan sure xde orang sewa.huhuhuhu.. kalau trffic da 700++ sehari korang ptut bukak tapak iklan kat blog korang. setakat RM200-400 sure boleh dpt.


5) Jual produk sendiri.. cara ini mungkin boleh direalisasikan sekiranya anda ada produk atau servis sendiri. Misalnya anda jual buku novel second hand dengan membuat beberapa sinopsis dan review novel yang anda telah baca serta menjualnya dengan separuh harga daripada harga asal ataupun mengikut pertimbangan yang lebih sesuai. Apa jua produk mahupun servis boleh dijual melalui blog mengikut kategori tertentu. Ia terpulang kepada daya kreativiti anda.atau sebagi contoh , sy sendri menjual balik e-book yang sy beli yang mempunyai lesen master resale right(lesen hak jualan balik). korang boleh tengok contoh kat sini ==> super-bonanza-bonus .
  
 ** 1 tips tambahan dari sy sendri. anda boleh linkkan blog biz anda dengan blog utama anda. secara tidak langsung jugak dapat menarik traffik anda ke blog biz anda. tanpa perlu anda bersusah payah mempromosikan kesemua blog anda. ckup sekadar mempromosikan 1 blog utama untuk menarik trffik. letakkan link blog biz anda dikedudukan yang pling sesuai dengan title yg menarik perhatian pengunjung utk klik.

akhirkata, dr sy, korang kna rjin brusaha, kena pndai jugak main keyword tjuk artikel. bru blog korg akan tersenarai dlm rank teratas dlm google, yahoo,bing, so trffik xputus-putus ke blog korg wlupun internet korang time tu putus,, time tu korg just multiplykan tknik2 cabang utk korg buat duit dgn blog korg ;) anyway gud luck and all the best :) 

p/s : pendapatan aku dgn blog alhmdlah minimum konsisten la dlm RM400 sebulan. income ni termasuk program payperclick, affliate program, nuffnang, youthsay yg sy linkkan ke blog ini. semua tips yg sy dpt berkat dr website rahsiaebiz.com . . xdela byk tp syukur alhmdlah. semua rezeki duit free.

28 ulasan:

  1. Kena banyak buat research dan kena banyak belajar....

    BalasPadam
  2. usefull info 4 newbies like me
    nk tanya kalau dah guna nuffnag,apa lagi syarikat pengiklanan yang kita leh combine ngan nuffnag nih?
    yang aku tau google adsense leh tapi asyik cakap langguage x support jee. fedup aku..
    oops sorry terlebih komen kot..

    BalasPadam
  3. Banyak betul cara nak buat duit dengan blog, kan? Cuma perlu cari ilmu dan applikasikannya.

    BalasPadam
  4. muhammad khidir : selain dr nuffnang bro boleh try churp2 . bro just promote kempen2 dlm churp2 kat blog. setiap klik akan dibayar. just copy link kempen yg bro support tu dan paste kat blog. yg ni boleh combined dgn nuffnang selain dr adsense. iklan lain yg pesaing nuffnang xboleh. nnti iklan nuff xkeluar.

    BalasPadam
  5. cara bnyk just ada usaha ngan xde je.
    klaw rajin buat ape pun menjadi.

    BalasPadam
  6. rockinsudu: betul tu bro, kalau rjin wat and apply semua tips pasti ada hasilnya. nk xnk je :)

    BalasPadam
  7. Apa yang bersaing ngan nuff yee???
    Adbrite ngan bidvertiser ok tak??

    BalasPadam
  8. thanks bro redzuan.. tp sy nak tanya domain o blog?? wic the better one??

    Just blogwalking from PangkahBulat!!!
    Jom layan entry terbaru!!!
    http://pangkahbulat.blogspot.com/

    BalasPadam
  9. thanks 4 sharing.. kalo bro tukar domain sendiri, mesti lg gempak

    BalasPadam
  10. errr.... blurrr betol bace nie... muahaha... ada yg x paham... ape pun.. nice tips..

    BalasPadam
  11. affiliate tu macam mana bro ?

    BalasPadam
  12. @SyafiqRidhwan
    affliate tu in the simple explanantion , kita mendaftar diri as affliater ( agen) untuk mempromosikan produk orang lain mcm ebook ke, software ke or ape jela. melalui medium nternet. kita akan dapat link id kita sendri. dan once bila ada orang beli melalui link id kita td. kit akan dapat komisyen , komisyen tu akan dibayar oleh pihak tersebut direct bank ink ke akaun bank kita. kita juga akan ada akaun affliate kita utk monitor sndiri berapa jumlah terkumpul duit kita semua.

    sellunya komisyen kita dapat 50 percent dr harga produk yg terjual dr link kita.

    BalasPadam
  13. buat iklan kat blog mmg ade plan gak tapi trafik tak tinggi takut takde sape nak letak jek..lagi satu, ss pasang churp2 macam tak bergerak jek duit..:(

    so, skang nak upkan trafik dulu baru buat kot..blog abg redz lain la..trafik tinggi2..fuhh

    BalasPadam
  14. salam...nice...ilmu baru....mcm mint nk tulis blog...haiisshhhh penulisan belum mantap:)

    BalasPadam
  15. Salam Semua ABG2 Otaimer...Erynz nak tanya bagaimana cara paling berkesan untuk mempromosikan Blog?..Erynz menjual produk secara online..ni Blog Erynz..http://www.cutocaren9.com/
    Plz...help me ABG2 Otaimer..TQ2.

    BalasPadam
  16. ASSALAMUALAIKUM. SAYA NAK BERTANYA BAGAI MANA NAK MENARIK ORANG RAMAI MELAWAT BLOG. SAYA JUGA NAK CUBA BUAT INCOME MELALUI BLOG. SAYA ADA 2 BLOG YG ADA IKLAN TAPI X RAMAI KLIK .
    INI BLOG SAYA . ( JUTARINGGIT.COM )
    http//WWW.WANDAH NURCAHAYA BLOGSPOT.COM TOLONG KAMI BANTU KAMI ANAK2 BLOG MISKIN.

    BalasPadam
  17. Rahsia si penganggur jana RM37,000 dalam masa 3 bulan.

    Anda pastinya tidak mempercayai seorang penganggur boleh menjana sehingga RM37,000 sebulan. Jangan siakan peluang ini,

    bertemu dengan beliau sekarang melalui website ini -- >> http://goo.gl/KX41V

    BalasPadam
  18. saya dah intai byk blog berkaitan. Tp blog ni yg paling direct dan ikhlas. Syabas pd en redzuan. Trima kasih atas info berguna. Saya belum ada blog. Baru berjinak2 kat website ni. Ada sape2 berminat nak tambah pendapatan duit online bole cuba pergi linkkat bwh ni. kerja dia jwb survey je. percuma dan mudah sgt.

    http://my.ipanelonline.com/register?inviter_id=1819350

    BalasPadam
  19. Saya dh jengok byk blog berkaitan. Tapi blog ni yg paling direct dan ikhlas. Syabas dan terima kasih pd abg redzuan. Saya blom ada blog. Cuma baru berjinak2 dgn web ni yg bole memberi pendapatan sampingan. Krja dia jwb survey je. Percuma dan mudah. Sesiapa nk cuba bole pergi ke link di bwh
    http://my.ipanelonline.com/register?inviter_id=1819350

    BalasPadam
  20. utk buat duit melalui blog bukan smudah yg kite sangka.terlalu byk kerja yg kite perlu lakukan.bukan setakat buat blog kite sudah menjana pendapatan malahan ianya lebih dr itu.utk buat duit melalui blog kite harus mempuyai sifat tidak berputus asa.kata org putih don't easy to give up when you challenge facing you.kental jiwa and then barula boleh berjaya.

    BalasPadam
  21. boleh tolong tak? macam mana nak join "affiliate" tu? saya tak tahu la..hehehe

    BalasPadam
  22. bagus juga cara tu.tapi saya tak tahu macam mana nak mulakan.boleh tolong tak?

    BalasPadam
  23. Ketahui Rahsia Tarikan Rezeki Melalui Kaedah Hipnosis..

    Kesannya terbukti seawal 3 hari..

    Layari >> http://www.rahsiahipnosis.com/hop.php?ref=rulidz

    Tq Admin

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai