Siapa yang akan menghancurkan Yahudi Laknatullah / Israel ?



Siapa  yang akan menghancurkan yahudi laknatullah ini dan kekuatan manakah yang mampu menghancurkan Israel ? Rasulullah SAW telah menjelaskan didalam sabda baginda 

:“Akan muncul dari Khurasan  bendera-bendera hitam, maka tidak ada seorang pun yang mampu mencegahnya, sehingga bendera-bendera itu dipacakkan di Eliya (al-Quds)“. 
(HR. Ahmad, Tirmidzi dan Nu’aim bin Hammad).

 Kehancuran Israel berarti kiamat telah dekat, sehingga banyak orang mempertahankan kekuatan Negara Israel tersebut, namun janji Allah dan Rasul-Nya pasti akan terlaksana.

Dimanakah Negara Khurasan itu?

hancurkan israel

hancurkan israel

Khurasan adalah satu kawasan/wilayah yang sudah tidak wujud lagi dalam peta dunia. Wilayah Khurasan yang dimaksudkan di dalam hadis itu meliputi kawasan Kabul, Afghanistan, Uzbekistan, sebahagian kecil Iran, sebahagian kecil Pakistan, memanjang ke Barat China meliputi wilayah Xinjiang sampai ke Yunnan. Wallahualam.
Jika dari Afghanistan, tak lain tak bukan pasukan bendera hitam ialah Taliban yang dinaungi Al-Qaeda.

hancurkan israel


Bendera Al-Qaeda dari wikipedia:

hancurkan israel




Bendera yang digunakan oleh pejuang Taliban.
hancurkan israel


Wallahualam tapi antara negara lain yang lantang menentang Israel yang termasuk negara Khurasan ialah Iran. Siapa tak kenal Perdana Menterinya yang serba zuhud Mahmoud-Ahmadinejad.

Aku kongsikan gambar yang diterima melalui email, gambar betapa hebatnya sambutan Majlis Tadarus yang di Iran. Aku yakin mereka yang hadir ke majlis mulia ini adalah ikhlas kerana Allah bukan kerana politik dan wang.

hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
hancurkan israel
Tidak akan terjadi kiamat sehingga kaum muslimin memerangi bangsa Yahudi, sampai-sampai orang Yahudi berlindung di balik batu dan pohon, lalu batu dan pohon tadi akan berbicara; Wahai orang Islam, hai hamba Allah! di belakangku ada orang-orang Yahudi, kemarilah, bunuhlah dia, kecuali pohon Ghorqod, sebab ia itu sungguh pohonnya Yahudi”. (HR. Ahmad)

Benarkah mereka adalah calon Ashhabu Rayati Suud yang dijanjikan? Tidak hairanlah Yahudi dan Barat seboleh-boleh hendak menghapuskan Taliban, Al Qaeda dan sedang melancarkan kempen anti nuklear di Iran. Wallahualam


12 ulasan:

  1. thanks for sharing..dah lama mencari entri ilmiah ini :)

    BalasPadam
  2. Eh nanti jap.. markaz dunia Jemaah Tabligh pun area Khurasan la maksudnya??

    BalasPadam
  3. emm betul atau tidak, kite tahu janji allah itu pasti datang.

    BalasPadam
  4. tapi bukan iran ni penuh dengan puak2 syiah ke? syiah ni boleh dikategorikan sebagai Islam ke kalau dari segi pegangan diorang tu? just asking...

    BalasPadam
  5. Saya pn agak keliru sbb ada beberapa pendapat menyatakan yang akan muncul dari khurasan adalah Dajjal spt hadis riwayat ini :- 'Dajjal akan keluar dari negeri sebelah timur yang bernama khurasan'(riwayat tirmizi dan hakim)....mohon penjelasan lebih jelas....

    BalasPadam
  6. tulah kene ati2 sebab hanya ulama ulama yang muktabar je boleh tafsir maksud hadis Rasullullah kite ni org biase jangan cepat wat andaian. kerana arini dajjal akan sebarkan segala fitnah dan cerita atau pun hadis palsu bagi nak kelirukan umat islam. kite kene bnyak rujuk Alquran dan hadis dan kene rujuk pada ulama2 yang elok pada masa sekarang ni. mmg iran mempunyai pmimpin nampak zuhud tapi iran penuh puak2 syiah yang diasas oleh abdullah bin saba adalah orang yahudi. org yahudi x akan nak musnahkan yahudi. klu kite tgok sejarah dan media massa negara islam yang hancur dibedil israel adelah negara islam puak sunnah

    BalasPadam
  7. byk info tentang Iran / Syiah boleh didapati di Internet utk pencerahan

    BalasPadam
  8. syiah dgn yahudi ni macam adik beradik je,ramai yahudi kt iran hidup aman damai tapi puak sunnah ditindas..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Puak sunnah ditindas dan ada yang dipenjara.

      Padam
  9. Iran kan syiah ? bukan ke al qaeda tu tak pernah wujud pun ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iya..Iran=Syiah. Al Qaeda asalnya ciptaan Amerika Syarikat untuk menentang (masa tu) Soviet di Afghanistan.

      Padam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai