Peramal Kiamat yang ternyata SILAP ...







Kita sering digembar gembur dengan ramalan kiamat. Sehingga kini ramai yang cuba membuat ramalan. Ternyata mereka SILAP !


MARTIN LUTHER

Pada 1500, mengistiharkan dunia akan digulingkan 300 tahun lagi.


CHRISTOPHER COLUMBUS

Membuat ramalan kiamat pada 1656.


EDGAR C WHISENANT

Saintis dan jurutera NASA meramal kiamat berlaku antara 11 hingga 13 september 1988.


HAROLD CAMPING

Seorang bekas personaliti radio california meramalkan 21 oktober 2011 kiamat akan berlaku.


NOSTRADAMUS

Menurut ramalannya, kiamat berlaku pada 1999.


Terbukti ramalan mereka semuanya palsu.Sebagai umat islam.kita tak harus percaya dengan ramalan2 sebegini..teruskan berpegang pada al quran..lihatlah ayat suci al quran..ada disebut mengenai kiamat..percaya pada Qada' dan Qadar yang ditetapkan oleh Allah swt.. selagi tanda-tanda besar belum habis semuanya berlaku, selagi itu kiamat tidak akan terjadi ..

sesungguhnya hanya Allah taala sahaja yang maha mengetahui bila akan terjadinya kiamat . dan kita seharusnya tidak perlu berteka-teki dan mengkaji mengenai ini , tetapi persiapkan diri kita dengan amal , perbaiki segala kesilapan dan memohon keampunan dan bertaubat diatas dosa-dosa kita ..


satu peringatan daripada Rasulullah saw:

Daripada Abdullah bin 'Amr r.a, Nabi saw bersabda: "Sesungguhnya Allah tidak mencabut (menghilangkan) ilmu daripada manusia. Tetapi Allah mencabut ilmu dengan mencabut roh (mematikan) para ulama. Sehinggalah tiada lagi orang yang alim (ulama) yang tinggal. Ketika itu, manusia akan melantik ketua mereka yang jahil. Apabila orang menanyakan sesuatu, mereka mengeluarkan fatwa tanpa asas ilmu. Maka, sesatlah mereka dan menyesatkan orang lain." ( Hadis Riwayat al-Bukhari)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai