iklan baris

Osama bin Laden Mati | Osama bin Laden Terbunuh

Osama bin Laden Telah Mati |  Osama bin Laden Terbunuh

Salam sejahtera dan salam pembuka kata, mungkin ada yang telah mengetahui dan yang belum mengethuinya lagi. Berita paling menggemparkan dan mengejutkan adalah mengenai laporan bahawa tentera Amerika Syarikat berjaya membunuh Osama Laden

Pemimpin Al-Qaeda Osama Laden dilaporkan telah terbunuh  pada Ahad di Abottabad, Pakistan dalam peristiwa tembak-menembak melibatkan pihak Amerika syarikat, kata Presiden Barack Obama.

“Saya boleh beritahu kepada rakyat Amerika dan dunia bahawa Persatuan Bangsa-bangsa Bersatu menjalankan operasi yang membawa kepada pembunuhan Osama bin Laden,” kata Obama dalam stesen televisyen Amerika dalam pengumuman ringkas sembilan minit.

Menurut Obama, perisikan Amerika tahun lalu mendapat tahu bahawa Osama, yang merancang serangan pada 11 September 2011 berada di Pakistan.
“Minggu lepas, kita dapati telah mempunyai cukup maklumat” untuk melancarkan serangan, kata Obama.




Operasi itu dilancarkan pada Ahad “atas arahan saya,” kata Obama. Selepas tembak-menembak, Osama terbunuh dan mayatnya disimpan oleh pihak Amerika Syarikat.

Obama mengucapkan terima kasih dengan kerjasama Presiden Pakistan Asif Ali Zardari dan pihak berkuasa keselamatan Pakistan yang “membawa kami kepada bin Laden”.

“Keadilan telah dilaksanakan,” kata Obama. “Kematian Osama  Laden menandakan kejayaan yang sangat signifikan hari ini dalam  usaha menumpaskan dan melumpuhkan rangkaian al-Qaeda,” kata Barrack Obama.

Bekas Presiden Amerika Syarikat sebelum ini George W Bush meminta Rumah Putih mengucapkan  ucapan tahinah atas kematian itu, lapor CNN.

Bekas Presiden Amerika Syarikat,  Bill Clinton pula menggelarkan kejayaan  ini sebagai “sangat penting, bukan untuk keluarga mangsa serangan 11 September dan serangan lain al_qaeda, tetapi untuk seluruh dunia yang mahu bersama-sama membina masa depan yang aman, bebas dan sesuai untuk anak-anak.”

Rakyat Amerika kini mula berkumpul di hadapan Rumah Putih sambil mengebarkan bendera dan menyanyikan lagu kebangsaan Amerika Syarikat.

Senat negara itu sebelum ini menawarkan hadiah RM50 juta untuk nyawa Osama. Ia telah  direstui oleh Bush sebagai presiden pada masa itu.

anda boleh baca jugak di sini ==> BBC NEWS 


p/s : syahidnya lagi seorang pejuang yang berjuang di jalan Allah,menentang kafir laknatullah, sebelum ni Yasir Arafat.  Now ahmadenejad je pemimpin islam yang tinggal tidak tunduk pada desakan Barat dan sekutu-sekutu laknatullah. Persoalannya adakah benar mayat yang terbunuh tersebut adalah Osama Laden  ? atau ianya sekadar 1 lagi propaganda Amerika dan sekutu mereka untuk mengalihkan perhatian dunia. Jika benar ianya mayat Osama Laden ,moga roh beliau ditempatkan bersama orang2 yang beriman.

klik sebelah untuk  ==>, Video Kematian Osama Laden

7 ulasan:

  1. kadang2 cerita dari akhbar...ada yang tak betul..kalau sah dia meninggal..alfatihah

    jom join
    segmen jemput ke blog saya

    BalasPadam
  2. innalillah... tak apa akan muncul osama laden baru nanti yg terus menghantui amerika

    BalasPadam
  3. al fatihah kepada roh beliau.

    tp ada kata osama nih mainan dan rekaan amerika jaa. hmmm, confuse!

    BalasPadam
  4. bro perlu lihat video ni

    http://www.youtube.com/watch?v=i00FZzmBV60&feature=related

    BalasPadam
  5. Watak, plot & kematian yg direka2... fake!

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai