( PAKEJ SUPER ADS ) KLIK SINI UNTUK BERIKLAN

Inilah Manusia Paling Genius( IQ Tertinggi) Di Dunia Sebenarnya.

Salam sejahtera dan salam pembuka kata buat semua pembaca blog redzuan-ridz. hendak-hendak nya anda semua sihat semuanya :) Menyentuh tentang topik IQ merupakan 1 topik yang sangat menarik untuk dibincangkan bersama.  Jika anda ditanya siapa orang paling genius ber IQ paling tinggi didunia ? pasti ramai dari anda akan menjawab  Leonardo da Vinci atau Albert Einstein. Namun tahukah anda ada seseorang yang mempunyai IQ yang lebih tinggi dari Leornado Da Vinci dan Albert Einstien.

dia adalah William James Sidis, William James Sidis disebut-sebut dan tercatat sebagai manusia mempunyai IQ lebih dari 250 atau kisaran 250 – 300, ini berdasarkan artikel ( rujuk bhgian sumber dibawah) yang saya temui setelah searching di google dan bing.


Siapa  William Sidis? Beliau adalah  seorang yahudi Rusia yang bermigrasi ke Amerika, dan memiliki IQ lebih dari 250. Sebelum ini tercatat dalam sejarah Leornado Da Vinci merupakan orang paling genius didunia dengan IQ 220. fakta-fakta menarik dan luarbiasa  memang telah ditemui dalam kehidupan william sidis dari sejak beliau kecil hingga dewasa. Ibunya menyatakan, sidis mulai mampu bertutur pada usia 4 bulan dan telah mampu membaca Al-Quran pada usia 18 bulan, bahkan pada usianya 8 tahun beliau telah berjaya menguasai  Bahasa Latin, Yunani, Rusia, Perancis, Jerman, Ibrani( bahasa orang yahudi), Armenia dan Turki, hingga akhir hayatnya beliau telah berjaya menguasai 40 jenis bahasa di dunia ini.

selain hal diatas, ada beberapa hal menakjubkan mengenai sidis, beliau telah menulis empat buku ketika usianya baru empat tahun, dua diantaranya mengenai anatomi dan astronomi. Beliau berjaya menamatkan persekolahan Sekolah Menengahnya dalam masa 6 minggu sahaja dan lulus Kedoktoran (Phd) di Harvard dan MIT pada usia baru 11 tahun. Beliau juga memberi kuliah di Fakulti Hukum di Universiti Harvard ketika usia 11 tahun.

Beliau meninggal pada usia 46 tahun, inilah salah satu faktor kenapa nama beliau tidak dikenali, sidis meninggal pada usia yang muda, beliau pun tidak pernah mencatat apa-apa dalam sejarah, dan jika usianya panjang dan sempat menyumbang sesuatu kepada peradaban manusia tentu namanya akan terus di kenang oleh manusia. sebagai manusia paling genius dengan tahap IQ yang tertinggi.

di bawah ni ada 2  keping gambar beliau, gmbar masa kecil dan dewasa beliau ==>

          


sumber : www.sidis.net/Sperling.htm, wikipedia,




p/s : orang  keturunan yahudi ni mmg tergolong sbg bangsa yang paling bijak dimuka bumi ini, teringat masa sekolah menengah dulu ustaz sy ada ceritakan kenapa bangsa yahudi ni bangsa pling bijak didunia ? sbb bangsa mereka makan, makanan dari syurga. wallahualam.. tp ada kebenaran disebalik kisah yang diceritakan ustaz sy tu.
(PAKEJ STYLEZ ADS)klik sini untuk beriklan

23 ulasan:

  1. hensem jgk william ni,,haha,..btw,,good info,,

    BalasPadam
  2. wahh
    terngango bace fact ny
    menarik :)

    BalasPadam
  3. btol2..mknan yg dorg mkn 2..mknan yg mjana otak..

    BalasPadam
  4. yahudi bijak sbb mereka x mkn kepala ikan(kepala ikan tempat terkumpulnya bahan kimia), mkn buah2an dlu sebelum menjamah makanan utama, x merokok padahal yahudilah pengeluar syarikat rokok dunia, yahudi byk mkn kekacang(kekacang kaya dgn protein, vits, minerals yg menjana otak), wanita yahudi yg sdg hamil byk melakukan latihan matematik dan mendengar muzik supaya ank yg bkl dilahirkan cerdik- knk2 yahudi umur 7 thn di amerika sama bijak dgn knk2 umur 12 thn, yahudi byk mengamalkan petua2 yg diajarkan oleh Islam terutamanya soal pemakanan....

    BalasPadam
  5. Yup btul org yahudi makan makanan yg berkhasiat...:)

    BalasPadam
  6. saya minta izin share,terima kasih*

    BalasPadam
  7. mereka bijak tapi kita umat terbaik kerana kita selalu berpesan kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran tak macam yahudi.mereka bijak tapi tak leh bezakan yang hak itu hak dan batil itu tetap batil.mereka tak mencegah kemungkaran,mereka membunuh para nabi dan Allah melaknat mereka dalam al quran.wallahua'lam.

    BalasPadam
  8. bukan ke Ibnu Sina yg paling pandai??

    BalasPadam
  9. yahudi pandai sbb dr pemakanan mreka..mreka mkn mengikut sunnah Rasulullah saw...

    BalasPadam
  10. yahudi makan makanan yang tapi lol

    BalasPadam
  11. Tidak wujud istilah bagi 'manusia paling pandai' @ 'paling bijak'.
    Rekaan Barat semata-mata untuk menyatakan bangsa mereka adalah yg TERBAIK..

    BalasPadam
  12. Sapa cakap yahudi bangsa paling bijak...tu semua hidden agenda....kalau nk tau...

    BalasPadam
  13. Sebenarnya...ada lagi yang lebih bijak cuma kita taktahu bila dan siapa.For sure, orang Islam sememangnya bijak...cuma darjah kemalasan je hohoho

    BalasPadam
  14. Sebenarnya Nabi kita dah nyatakan dalam ciri2 org yg bijak spt Hadis di bawah,

    Ibnu Umar berkata: “Aku bersama Rasulullah, lalu seorang lelaki Ansar datang kepada Baginda mengucapkan salam lalu bertanya: Wahai Rasulullah. Manakah antara kaum mukminin yang paling utama? Baginda menjawab: Yang paling baik akhlaknya antara mereka. Dia bertanya lagi: Manakah di antara kaum mukminin yang paling cerdik? Baginda menjawab: Yang paling banyak mengingati kematian antara mereka dan paling bagus persiapannya selepas kematian. Mereka itu orang cerdik,” (Hadis Riwayat Imam Ibnu Majah)

    Kalau ada yg x stuju terpulanglah, tepuk dada tanya iman..

    BalasPadam
  15. die yahudi pun leh bc al-quran..

    BalasPadam
  16. yahudi pelucah

    BalasPadam
  17. Izin Share y... :) Thanks.. GBU

    BalasPadam
  18. yg bijak itu orang bukan agama tolol

    BalasPadam
  19. orang bijak adalah orang yang takut akan Tuhan

    BalasPadam
  20. Baca blog blog tentang orang Yahudi 'Membongkar Mengapa Orang Yahudi Pintar '

    BalasPadam
  21. Baca blog ini 'Membongkar Mengapa Orang Yahudi Pintar'

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai

komenlah dengan berhemah kerana komen anda mencerminkan peribadi dan perwatakan anda :)

komenla menggunakan nama anda atau nama samaran. komen tanpa nama tidak akan dipublish. sekian