iklan baris

SELINGAN : LAWAK POLITIK

sekadar selingan : lawak politik yang menggunakan status facebook ;)




p/s : Anwar oh Anwar.. impian yang masih tinggal impian.. tunggulah PRU 2012 nanti.. apa komen korg ? komen la ye :) anyway respect ketokohan Anwar but syg Anwar berpihak pada gagasan pemikiran yang mungkin bakal menghancurkan bangsanya sendiri . fikir2kan lah :)

7 ulasan:

  1. haha...lawak..pe3pn mahathir ttp d atiku hehe..

    BalasPadam
  2. "Anwar berpihak pada gagasan pemikiran yang mungkin bakal menghancurkan bangsanya sendiri"

    gagasan pemikiran yang boleh menghancurkan bangsa sendiri?

    kita dalam satu negara yang berbilang kaum dan bangsa.

    tak perlu bersorak ketuanan melayu kalau cuma yang di putrajaya jadi tuan tapi melayu-melayu marhaen tetap jadi hamba. haha

    BalasPadam
  3. isunya yang ingin dibawa bukanlah mengenai ketuanan Melayu, tp perjuangan Anwar itu sendiri. jangan lupa siapa Anwar dulu ? dia bekas pemimpin UMNO , 7 tahun memegang jawatan Menteri Kewangan Malaysia dan juga hampir menjadi Perdana Menteri Malaysia. siapa yang naikkan dia kalau bukan Mahathir,ya mungkin penganiayaan telah berlaku keatas dirinya kerana isu liwat. Tokoh yang paling sy snjungi di Malaysia selepas Mahathit ialah Anwar.

    tp kita sebagai rakyat perlu sedar betapa bahayanya perjuangan yang dibawa Anwar. Anwar melaung2kan keadilan.Yes tapi kita bercakap mengenai konteks parti. apa matlamat akhir kewujudan PKR tersebut. Matlamat akhir adalah KUASA. Penubuhan PKR dulu adalah atas dasar untuk menegakkan dan mengembalikan keadilan apa yang telah dilakukan oleh Mahthir dan sekutu2nya keatas Anwar. dan bukan kerana rakyat. Jika benar perjuangan yang dibawa oleh Anwar demi membela rakyat kenapa Anwar tidak kluar UMNO awal2 dahulu dan tubuhkan parti ? kita tahu UMNO penuh dengan pemimpin yang melakukan nepotisme, kronisme dan byk lagi salah laku yang tidak didedahkan, Anwar melihat semua itu didepan matanya dan mengetahui banyak rahsia kerajaan. Kalau betul nk menegakkan keadilan untuk rakyat kenapa beliau tak keluar terus dari UMNO sebelum jdnya isu liwatnya pd 1998?

    perjuangan PKR tidak ada hala tuju yang jelas. ingatlah 1 perkara matlamat akhir dalam politik ialah kuasa. inilah yang tertulis dalam mana2 buku politim didunia ini :)

    BalasPadam
  4. setiap perkara yang terjadi atau yang tak terjadi ada sebab dan musababnya.

    Bukan saja2 mahathir nak singkirkan anwar. Anwar pun banyak buat gerakan-gerakan yang bahaya selepas pembebasan beliau.

    Mujur dia di sibukkan dengan urusan peribadi yang tak selesai-selesai sampai sekarang. Kalau tak entah apa la yang akan terjadi

    BalasPadam
  5. Bismillahirrahmanirrahim.

    Bukan apa la ar. tp better tanya kat Anwar sendiri knp dia buat mcm tu. Ni kita pula yang pandai2 m'tafsir dan m'buat konklusi sendiri." Seolah kita tahu segalanya".

    Allahu'alam.

    BalasPadam
  6. betul tu najwa..

    kite tanye sndri kat anwar..

    pas tu tolong tanye sekali knape lambang PKR pkai bulan sabit yg berbentuk mata,,???

    Same mcm mata satu eye all seeing yang sinonim dgn freemason dan illuminati laknatullah..???

    BalasPadam
  7. ek...??? mata satu...??? ye larh....

    BalasPadam

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai