( PAKEJ SUPER ADS ) KLIK SINI UNTUK BERIKLAN

PERUBATAN AL-QURAN : PENYEMBUHAN MELALUI AYAT-AYAT AL-QURAN





Untuk entri kali ini, sedikit istimewa sebab saya nk  berkongsi dengan anda kaedah perubatan Al-Quran yang kita boleh amalkan dalam kehidupan kita seharian. mungkin ramai pun x tau dan xpernah cuba mengambil tahu mengenai perubatan untuk menyembuhkan penyakit menggunakan ayat-ayat Al-Quran? Anyway before terlupa saya ingin berikan kredit kepada blog saudara iqbal diatas perkongsiannya mengenai ayat-ayat penyembuhan dalam Al-Quran.

sekarang ni pun dah banyak dah dan macam macam penyakit yang pelik-pelik melanda dunia sekarang ni. Chikungya la, H1N1 la, Tibi la, selesema burung la, selesema babi la dan macam-macam lagi.

Al-Quran ini syifa kepada manusia. Cuma kita tak tau mana satu ayat ayat yang boleh dibuat penyembuhan. sebelum jumpa doktor dan hulurkan duit kat diorang, so daripada kita terus berjumpa doktor adalah lebih baiknya kita cuba dulu perubatan al Quran ni.


dibawah ni beberapa ayat Al-Quran yang mempunyai khasiat untuk pelbagai penyakit yang kita boleh amalkan. Namun semuanya adalah atas izin Allah. Antara ayat-ayat yang anda boleh amalkan beserta khasiat dan cara amalanya ===>

  • Tiga ayat pertama dari Surah AL Imran, untuk kesihatan tubuh badan secara am
  • Ayat ke 28 surah ar Ra’du untuk menyembuhkan penyakit jantung
  • 3 ayat terakhir dari surah Al Hijr untuk perempuan yang selalu keguguran
  • Baca 7 kali ayat 130 dari surah As Syuara untuk menawarkan gigitan bisa
  • Baca surah al Ankabuut untuk menyembuhkan demam
  • Baca surah Lukman untuk menghindarkan apa apa penyakit yang datang dari perut
  • Baca 3 kali ayat 19 surah Al Waqiah lalu dihembuskan ke kepala pesakit yang menderita sakit kepala.

sumber : blog perubatan islam


Semoga perkongsian ni akan memberi manfaat pada korang semua. ingat sehebat mana pun teknologi dan perkembangan dalam perubatan moden, semuanya penyakit datang dari Allah.


p/s : Bila da baca entri ini, jom kita praktikkan dan jadikannya amalan pula :)
(PAKEJ STYLEZ ADS)klik sini untuk beriklan

3 ulasan:

tinggalkan komentar anda jika entri ini bermanfaat dan menarik untuk anda. segala pandangan sangat dihargai

komenlah dengan berhemah kerana komen anda mencerminkan peribadi dan perwatakan anda :)

komenla menggunakan nama anda atau nama samaran. komen tanpa nama tidak akan dipublish. sekian